En ambitiøs formidlingsstrategi – Statens Museum for Kunst

En ambitiøs formidlingsstrategi – Statens Museum for Kunst

Statens Museum for Kunst (SMK) er Danmarks nationalgalleri og hovedmuseum for billedkunst. Organisationen er dermed helt centralt placeret i forhold til udviklingen af museumsområdet i Danmark.

Ser man på museets visioner og praksis er barren da også sat højt, og målet er at styrke et kreativt og reflekteret samfund, der værdsætter sin historie og anerkender forskellighed.

Fundamentet for museets arbejde præsenteres kort og fyndigt på hjemmesiden:

 

SMK er: Vi er Danmarks største samling af kunstoplevelser, der drives af 180 medarbejdere

SMK vil: Vi vil bidrage til at redefinere museet som institution og vil styrke et kreativt og reflekteret samfund

SMK gør: Vi formidler dansk kunst til verden og verdens kunst til Danmark med udgangspunkt i museets samling af over 700 års kunst.

 

Målsætningerne udmøntes hvert år i et væld af nye initiativer og overraskende tilgange.

Vi har bedt formidlingschef Berit Anne Larsen give et indblik i, hvordan SMK realiserer den meget ambitiøse vision.

Berit Anne Larsen er desuden medlem af bestyrelsen i Organisationen af Danske Museer, så hun tager samtidig temperaturen på museumsområdet mere generelt: Er der spændende cases/udviklingstrends på nationalt/internationalt plan, som man burde interessere sig for som formidler?

 

  • Var denne artikel nyttig?
  • Ja   Nej
DEL : Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn