Om MA

Bestyrelsesvalg 2024: Se resultatet

De syv medlemmer af bestyrelsen i Magistrenes A-kasse vælges direkte af medlemmerne hvert andet år. I to år sætter bestyrelsen retningen for Danmarks foretrukne a-kasse for humanister og scient.er.

Fra 5. november 2024 kl. 08.00 til 26. november 2024 kl. 10.00 stemte medlemmerne om, hvem de ønsker i bestyrelsen i 2025-26.

Alle medlemmer kan stille op alene eller sammen med andre. Der er bestemte retningslinjer for opstilling. De fremgår i detaljer nedenfor.

Valget bliver afviklet digitalt i samarbejde med Assembly Voting, der er godkendt af MA som sikker it-leverandør.

Alle informationer om valget opdateres løbende her, herunder de opstillede kandidater og lister – og deres synspunkter.

Valgresultatet – SE DET HER!

Valget er den 27. november 2024 gjort op af valgudvalget, som oplyser, at følgende syv kandidater er valgt til bestyrelsen for MA for valgperioden 1. januar 2025 til 31. december 2026:

  • Helene Caprani (Fagligt Fællesskab DM/GL)
  • Anders Mark Andersen (GL-listen for alle medlemmer )
  • Michaell Boel Møller  (DM-listen – for beskæftigelse, faglighed og solidaritet)
  • Vibeke Kold (Fagligt Fællesskab DM/GL)
  • Finn Hartvig Nielsen (MA-listen – for alle DM’ere og GL’ere)
  • Kristian Bruun Andersen (DM-listen – for beskæftigelse, faglighed og solidaritet)
  • Janne Gleerup (Fagligt Fællesskab DM/GL)

Der blev ved valget afgivet 3.673 gyldige stemmer og 110 blanke stemmer, hvilket giver en stemmeprocent på 4,5. Ved bestyrelsesvalget i 2022 var stemmeprocenten 7,4. 

Fagligt Fællesskab DM/GL fik 1.199 stemmer (32,6 pct.), DM-listen – for beskæftigelse, faglighed og solidaritet fik 1.103 stemmer (30 pct.), GL-Listen for alle medlemmer fik 741 stemmer (20,2 pct.) og MA-listen – for alle DM’ere og GL’ere fik 630 stemmer (17,2 pct.). De to førstnævnte og de to sidstnævnte havde indgået valgforbund. 

De personlige stemmer fremgår her. 

Valgudvalget takker medlemmerne for interessen for at deltage i valget. 

Den valgtekniske rækkefølge af de valgte kandidater fremgår af valgprotokollen, som kan bestilles ved henvendelse til MA – skriv til valg@ma-kasse.dk. 

Klager over valget skal være MA i hænde senest fredag den 13. december kl. 12.00. 

Den ny bestyrelse træder sammen i januar 2025 og konstituerer sig med forperson og næstforperson. 

Valgudvalget opfordrer medlemmerne til at oplyse a-kassen om deres email-adresse, så alle fremover kan afgive deres stemme elektronisk. Log derfor venligst på Mit MA og vælg selvbetjeningen (og vælg Post -> Indstillinger).

Afgiv din stemme (LUKKET)
Præsentation af valgets fire lister og alle kandidaterne
Vigtige datoer og deadlines

Tirsdag den 15. oktober kl. 15
Sidste frist for at anmelde sin opstilling til valget.

Tirsdag den 22. oktober kl. 10
Sidste frist for anmeldelse af valgforbund.

Tirsdag den 29. oktober
Offentliggørelse af lister, kandidater og valgforbund.

Tirsdag den 5. november
Valgmaterialet udsendes – valget åbnes kl. 08:00.

Tirsdag den 12. november
Sidste frist for henvendelse til MA, hvis du ikke har modtaget valgmateriale.

Tirsdag den 26. november kl. 10
Sidste frist for at afgive sin stemme. Resultatet offentliggøres umiddelbart efter. Sidste frist for offentliggørelse af valgresultatet er den 4. december. Sidste frist for at klage over valget er 14 dage efter offentliggørelsen af valgresultatet.

Opstillingsregler, valgretningslinjer, databeskyttelse, annonce

Sådan opstiller man

Retningslinjer for valg til MA’s bestyrelse 2024

Valgannonce (valget annonceres jf. vedtægterne i Akademikerbladet og Gymnasieskolen)

Databeskyttelse

Bestyrelsesvalget 2022: Sådan gik det for to år siden

Sådan gik det for to år siden – læs her!

Kontakt til valgudvalg, indsendelse af materialer, spørgsmål i øvrigt

Skriv til valg@ma-kasse.dk.

Tak.

Boost ditansøgningsmateriale med AI
Boost ditansøgningsmateriale med AI
Vil du logge ud?

Du har været inaktiv et stykke tid - vil du forblive logget ind?

Logger ud om
02:00