Guide til MA’s online-generalforsamling (Zoom) og stemmeafgivning (Assembly Conference Voting)

Sådan deltager du i online-generalforsamlingen via Zoom

Online-generalforsamlingen foregår via Zoom. Log gerne på 10 min. før, så vi kan starte i god ro og orden. Vi starter den 24. november præcis kl. 17.00 med det eksterne oplæg. Den formelle del af generalforsamlingen inkl. afstemninger begynder præcis kl. 18.30. 

  • Vi anbefaler, at du downloader Zoom til din pc/Mac i god tid inden generalfor­sam­lingen og altså ikke kører Zoom direkte i browseren – mange brugere melder om problemer med Zoom aktiveret direkte i browseren.
  • På MA’s hjemmeside finder du udførlige guides til at komme i gang med Zoom på både pc og Mac, herunder information om hvordan du på forhånd tester, at dit kamera, din mikrofon og din højttaler virker: https://ma-kasse.dk/kurser-moder/guides-til-zoom-pc-og-mac/   
  • Du bør bruge pc/Mac. Tablet/iPad kan bruges, hvis ikke andet er muligt, men op­levelsen bliver ikke lige så god. 
  • Alle kan se hinanden – og høre hinanden, når man får ordet. Vil du tage ordet, skal du trykke på ’chat’ i bunden af Zoom-skærmen og skrive, at du ønsker ordet – så sørger MA’s facilitator for, at det sker, når det er muligt:

  • MA optager IKKE generalforsamlingen.
  • Et par dage før generalforsamlingen modtager du på din mailadresse et link og et password, som du skal bruge til at logge på generalforsamlingen med, når det er tid.

Sådan afgiver du din stemme med Assembly Conference Voting – uanset om du deltager fysisk eller online

Afstemningerne foregår ikke i Zoom, men i et separat system kaldet Assembly Conference Voting, der er bygget specielt til at holde afstemninger online på sikker vis.

Vi sender dig en invitation til Assembly Conference Voting dagen før generalforsamlingen med en anvisning på, hvordan du kobler dig til systemet. Du får også en kode fra os, så vi kan være sikre på, at du er retmæssig deltager i generalforsamlingen, når du er koblet på.

I løbet af generalforsamlingen vil dirigenten præsentere de afstemningstemaer, der knytter sig til dagsordenen, og vejlede i, hvad der skal stemmes om.

Din stemmeafgivning foregår i den fane (vindue) på din pc, hvor du har Assembly Con­fe­rence Voting åbent eller på et separat device, din smartphone fx. Der vil blive vist et tydeligt afstemningstema på skærmen, og du vil kunne se, hvor du skal markere din stemme. En afstemning vil typisk foregå over et angivet kort tidsinterval, og du vil kunne følge de samlede stemmer på generalforsamlingen, mens afstemningen foregår.

Efter hver afstemning oplyser dirigenten, hvordan der er stemt, og hvad der skal protokolleres.

Et tip

Hvis du udelukkende vil bruge din pc/Mac til Zoom-delen og derfor ikke ønsker at skifte mellem Zoom-vindue og stemme-vindue undervejs, så kan du overveje at bruge din smart­phone til din stemmeafgivning. De fysiske deltagere kan let klare afstemningerne på deres mobiltelefon – vi er mange i rummet klar til at hjælpe.

Support

Som sagt skal vi bede om, at du i god tid inden generalforsamlingen installerer Zoom jf. ovenfor og tester, at alt er ok. Hvis du har tekniske problemer i forbindelse med install­a­tionen eller andet, så send en mail til input@ma-kasse.dk i god inden generalforsamlingen – så vil vi prøve at hjælpe.

Vi supplerer med telefonsupport den 25. november fra kl. 16.30: 29 72 75 64 (Mads) og 20 78 09 34 (Michael). Men igen: Vær venlig at sikre dig, at alt er ok inden det tidspunkt.

Vil du logge ud?

Du har været inaktiv et stykke tid - vil du forblive logget ind?

Logger ud om
02:00