Om MA

Bestyrelsesvalg 2022

De syv medlemmer af bestyrelsen i Magistrenes A-kasse vælges direkte af medlemmerne hvert andet år. I to år sætter bestyrelsen retningen for Danmarks foretrukne a-kasse for humanister og scient.er.

Fra 7. november til 28. november 2022 stemmer medlemmerne om, hvem de ønsker i bestyrelsen i 2023-24.

Alle medlemmer kan stille op alene eller sammen med andre. Der er bestemte retningslinjer for opstilling. De fremgår i detaljer nedenfor. Valgudvalget skal have modtaget dit kandidatur senest den 17. oktober.

Valget bliver afviklet digitalt i samarbejde med Assembly Voting, der er godkendt af MA som sikker it-leverandør.

Alle informationer om valget opdateres løbende her, herunder de opstillede kandidater og lister – og deres synspunkter.

Vigtige datoer og deadlines

Mandag den 17. oktober kl. 15
Sidste frist for at anmelde sin opstilling til valget.

Mandag den 24. oktober kl. 10
Sidste frist for anmeldelse af valgforbund.

Mandag den 31. oktober
Offentliggørelse af lister, kandidater og valgforbund.

Mandag den 7. november
Valgmaterialet udsendes – valget åbnes.

Mandag den 14. november
Sidste frist for henvendelse til MA, hvis du ikke har modtaget valgmateriale.

Mandag den 28. november kl. 10
Sidste frist for at afgive sin stemme. Resultatet offentliggøres umiddelbart efter. Sidste frist for offentliggørelse af valgresultatet er den 5. december. Sidste frist for at klage over valget er 14 dage efter offentliggørelsen af valgresultatet.

Opstillingsregler, valgretningslinjer, databeskyttelse, annonce

Sådan opstiller man

Retningslinjer for valg til MA’s bestyrelse 2022

Valgannonce (valget annonceres jf. vedtægterne i Akademikerbladet og Gymnasieskolen)

Databeskyttelse

Bestyrelsesvalget 2020: Sådan gik det for to år siden

Sådan gik det for to år siden – læs her!

Kontakt til valgudvalg, indsendelse af materialer, spørgsmål i øvrigt

Skriv venligst til valg@ma-kasse.dk.

Tak.

Vil du logge ud?

Du har været inaktiv et stykke tid - vil du forblive logget ind?

Logger ud om
02:00