Selvbetjening

Hvad kan du i selvbetjeningen?

MA Selvbetjening er central for alle medlemmer. Al kommunikation med ledige og efterlønnere sker den vej. Det er blandt andet her, du udfylder dit ydelseskort (dagpenge og efterløn) og holder din joblog opdateret. Det er også her, du finder dine breve fra og til MA.

Alle de blanketter, du skal bruge

Selvbetjeningen indeholder også en række blanketter – blandt andre:

  • ledighedserklæringer
  • ydelseskort (dagpengekort og efterlønskort)
  • feriedagpengeskemaer
  • forskellige former for efterlønserklæringer
  • kursuserklæring.

Blanketterne indeholder altid en fast periode, til trods for at du måske kun har brug for at udfylde for en del af perioden. I sådanne tilfælde skal du alligevel udfylde hele blanketten og blot anføre i bemærkningsfeltet, hvilken del af perioden vi skal forholde os til. Det vil typisk være tilfældet på dagpengekortet, hvis du er gået ind i eller ud af et ansættelsesforhold midt i en dagpengeperiode.

Din indbakke: Få besked, når der er nyt – pr. email og/eller sms

MA sender næsten alle breve og beskeder som digital post, ganske som fx SKAT. Som medlem har du din egen indbakke og sendt post, hvor du kan se al din post til og fra os. Du bedes oplyse os din emailadresse på selvbetjeningen (Post -> Indstillinger); så får du automatisk besked, når der er post til dig. Du kan også oplyse dit mobilnummer og modtage en sms, når der er nyt.

Krav til jobsøgning og Joblog: Dine værktøjer i din jobjagt

Krav til jobsøgning og Joblog er værktøjer, som skal hjælpe dig i dit ledighedsforløb. Det er en forudsætning for at modtage dagpenge, at du står til rådighed for arbejdsmarkedet og benytter værktøjerne. Jobloggen skal du udfylde løbende.

Er dine kontaktoplysninger korrekte?

For at få mest muligt ud af selvbetjeningen bedes du sikre, at dine kontaktoplysninger (mobilnr. og email) under Post -> Indstillinger er korrekte. Hvis det er forkert, klikker du blot på mobilnummeret og/eller emailen og skriver det rigtige.

Hvis du melder flytning til Folkeregistret, får vi automatisk besked om din nye adresse.

Derfor ikke e-Boks

MA har ligesom stort set alle andre a-kasser i Danmark fravalgt e-Boks. Vi sparer pengene og bruger dem i stedet på tilbud til medlemmerne. Vi udsender i omegnen af en halv million digitale breve om året, så det ville indebære en betydelig udgift, hvis de skulle gøres tilgængelige i e-Boks.

Vi benytter i stedet vores egen – og ligeledes NemID-beskyttede – digitale løsning: MA Selvbetjening. Da vi udviklede selvbetjeningen, hvor medlemmerne alligevel skal ind for at betjene sig i forhold til udbetaling af dagpenge, efterløn mm., var det et naturligt – og økonomisk – valg også at lægge breve og anden korrespondance tilgængeligt for medlemmerne dér.

  • Var denne artikel nyttig?
  • Ja   Nej